poniedziałek, 09 sierpień 2010 12:29
MUP, BD i PR w kancelariach – czyli co jest czym i dlaczego...
Napisał admin
Mówiąc o marketingu usług prawniczych (MUP) istotne jest rozróżnienie kilku elementów, na które się to pojęcie składa, gdyż samo znaczenie pojęcia „marketing” w tym przypadku może być zbyt wąskie. W tym szerszym zakresie można wyróżnić marketing w czystej postaci, PR oraz działania business development (BD). Marketing obejmuje takie działania w kancelariach, jak opracowywanie folderów, strony WWW, materiałów drukowanych, organizację seminariów i konferencji czy też dbanie o właściwe standardygraficzne kancelarii. Działania PR często są realizowane przez samych prawników i obejmują aktywność…
Czytany 4086 razy
poniedziałek, 09 sierpień 2010 12:17
Etyka biznesu a zarządzanie zasobami ludzkimi w kancelariach
Napisał admin
Kancelarie coraz częściej - wzorem firm działających na rynku - budują swoje działy personalne, których celem jest prawidłowe zarządzanie zasobami ludzkimi. Do niedawna jeszcze systemy motywacyjne w większości kancelariach nie funkcjonowały, nie przeprowadzano np. audytów personalnych, badań satysfakcji pracowników, ocen okresowych pracowników i nie rozmyślano także o ścieżkach kariery poszczególnych pracowników. Czasy się jednak zmieniły. Przez kilka ostatnich lat na rynku w branży prawnej kancelarie zabiegały o najlepszych specjalistów z różnych dziedzin prawa równolegle z podejmowaniem różnego rodzaju prób w…
Czytany 7180 razy
Przywództwo a kultura Menadżerowie są nosicielami kultury – sposób w jaki kierują sobą, innymi, jak prowadzą interesy mają ogromne znaczenie dla kultury organizacyjnej. Również wybory jakich dokonują menadżerowie odzwierciedlają ich podejście do rzeczywistości – czyli przekonania, normy, które w czasie ich kariery dobrze służyły im i ich przedsiębiorstwu. Poniżej przedstawiam trzy podejścia do rozumienia przywództwa (wg Barnes i Kriger, 1986): Przywódca jako bohater Deal i Kennedy (1988) ukazują role bohaterów w przedsiębiorstwie w 6 wymiarach: Uczynienie z sukcesu czegoś osiągalnego…
Czytany 3305 razy
poniedziałek, 09 sierpień 2010 11:44
W jaki sposób prawnicy i kancelarie pozyskują klientów
Napisał admin
Wydawałoby się, że usługi prawne rządzą się analogicznymi zasadami biznesowymi, jak inne usługi niematerialne, jednak analogii nie jest aż tak wiele, jakby się mogło nam wydawać. Pozyskiwanie i utrzymywanie klientów przez kancelarie prawne jest złożonym procesem opierającym się na kilku ważnych aspektach, jak jakość usług połączona z doświadczeniem prawnika, zaufanie klienta połączone z prestiżem kancelarii, a także osobiste relacje i cena oferowanej usługi. Rynek prawniczy w Polsce jest tak zróżnicowany, iż działania te będą przybierały różną formę w zależności od…
Czytany 11627 razy
Utarło się w ogólnym przekonaniu, iż prawnicy pracują na tzw. stawkach godzinowych (czyli są wynagradzani w oparciu o doświadczenie danej osoby prowadzącej zlecenie oraz ilość poświęconego czasu na jego realizację). Z punktu widzenia prawnika, jest to dość komfortowa sytuacja, gdyż nie przenosi na niego ryzyka biznesowego (jest on wynagradzany za czas, jaki rzeczywiście przepracował), jednakże z punktu widzenia klienta jest to najmniej atrakcyjna forma wynagrodzenia, gdyż klient nie wie, ile prawnik będzie pracował, ani jaki osiągnie efekt. Przykładowo, kupując usługę…
Czytany 4647 razy
Wygląd pracowników, ich styl ubierania się to jeden z podstawowych elementów kultury organizacyjnej danej firmy. Stał się on tak istotnym elementem budowania relacji z klientami, że w większości firm, w działach, których pracownicy mają na co dzień do czynienia z klientami wprowadza się, obowiązujące wszystkich pracowników, zasady profesjonalnego wyglądu. Badania psychologiczne (Wojciszke, 2002 – przyp. Red.) potwierdzają, iż pierwsze wrażenie stanowi kluczowy element w budowaniu wizerunku danej osoby. W Polsce zjawisko „dress code” czyli kanonu ubioru w pracy pojawiło się…
Czytany 10526 razy
Poniżej przedstawionych jest kilka zasad savoir-vivre’u w kontaktach biznesowych, które mogą okazać się kluczowe w odniesieniu sukcesu w biznesie. Savoir-vivre to nic innego, jak grzeczność, czy tak zwane dobre wychowanie. Zasad tych można się jednak nauczyć, np. na szkoleniu z dobrego wychowania. W ciągu kilku godzin możemy dowiedzieć się jak posługiwać się wizytówkami, jak witać i żegnać się z klientem, tytułować, umawiać na spotkania, prowadzić rozmowy bezpośrednie i telefoniczne, czy pisać maile. Zapewne okaże się, że większość z tych zasad…
Czytany 8680 razy
poniedziałek, 09 sierpień 2010 10:55
Small talk, czyli sztuka prowadzenia rozmowy towarzyskiej.
Napisał admin
Specjaliści z zakresu komunikacji biznesowej twierdzą, iż podstawą sukcesu jest umiejętność budowania dobrych relacji zawodowych. Mimo to pracownicy często nie zdają sobie sprawy, że umiejętności nawiązywania nowych znajomości, czy też prowadzenia rozmów towarzyskich to klucz do budowania relacji z klientem czy partnerem biznesowym. Jaksię jednak okazuje niezobowiązujące rozmowy czyli tzw. „small talk”, lub spotkania towarzyskie mogą być kluczem do rozwoju firmy. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, co do sposobu budowania relacji zawodowych. Najtrudniejszy pierwszy krok Nawiązanie rozmowy, zwłaszcza dla osób nieśmiałych…
Czytany 6473 razy
Jak podaje serwis legal500.com publikujący renomowany ranking kancelarii prawnych, największą kancelarią prawną w Polsce, pod względem ilości prawników, jest CMS Cameron McKenna, zatrudniająca 147 prawników, tuż za nią Domański Zakrzewski Palinka ze 140 prawnikami. Poniżej znajdą Państwo ranking kancelarii, szczycących się największą liczbą prawników w Polsce. Liczba zatrudnionych prawników podana jest w nawiasie obok nazwy kancelarii. Miejsce w rankingu Nazwa Kancelarii Liczba zatrudnionych prawników 1. CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta Spólka Komandytowa 147 2. Domanski Zakrzewski Palinka 140 3. Wardynski…
Czytany 6135 razy
Gazeta Prawna, Rzeczpospolita i Forbes … to najpopularniejsze w Polsce rankingi kancelarii prawnych ale czy najlepsze i obiektywne? Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Osoby, które przygotowują rankingi mówią o obiektywności i staranności, podczas gdy już sami uczestnicy i odbiorcy mają podzielone zdania. Kto ma rację? Czekamy na Twoje zdanie: opinie@karieraprawnika.pl Inne znane międzynarodowe rankingi: www.legal500.com www.chambersandpartners.com
Czytany 3936 razy